DIGITAL LEADERSHIP

MAATWERK

Digital Leadership – Maatwerk

Voor veel organisaties is het nu of nooit. Ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op en dwingen businessmodellen te veranderen. Aan blijven sluiten bij de wens van de klant vraagt om begrip, kennis en kunde. Niet algemeen maar volledig afgestemd op jouw organisatie en omgeving! Bent jij klaar voor morgen?

Stel de vragen en wij maken samen met jou een uniek programma waarmee we de antwoorden vinden. Hiervoor maken wij gebruik van ons uitgebreide netwerk aan specialisten. Natuurlijk is het belangrijk dat ook jullie eigen sprekers deel uit kunnen maken van het traject. 

Samen bespreken wij de ideale inhoud en verdeling voor jullie organisatie. De mogelijkheden zijn groot, van inhoudelijk technische context, inbreng van eigen sprekers tot intervisie en visievorming.

Jullie toekomst start vandaag!

 Bij het opzetten van een programma hanteren wij bij voorkeur drie stromen: hoofd, hart en handen.

Hoofd:

De business drivers die het nut en de noodzaak van de digitale transformatie bij jou in de organisatie zullen gaan bepalen. Begrijp de noodzaak tot anticiperen en leer dit door te vertalen naar de eigen business context. Data & customer driven!

Hart:

Leiderschap, ondernemerschap en de cultuur zijn cruciaal. Het hart van de organisatie wordt gevormd door de mensen die zich er mee verbinden. Hoe zorg je ervoor dat de organisatiecultuur positief meebeweegt met de transformatie. Het gaat om de organisatie, het management en specifiek houding & gedrag van iedere betrokkene!

Handen:

Hoe de daadwerkelijke transformatie vorm te geven en uit te voeren. Hoe de processen, mensen en IT te transformeren naar een succesformule.

Bij elke organisatie spelen andere ontwikkelingen, doelen en omgevingen mee. Daarom is elk programma ook uniek. Een maatprogramma kan, afhankelijk van de mate van gewenste diepgang, bestaan uit een klein aantal korte workshops op afgestemde tijden. Maar ook een development traject van bijvoorbeeld tien dagen behoort tot de mogelijkheden. Alles in overleg en met het doel uw doelstelling te bereiken, uw vragen te beantwoorden.

Het hart van de organisatie wordt gevormd door de mensen die zich verbinden.

Workshops

De workshops kunnen heel breed worden ingestoken en afgewisseld worden gegeven door verschillende trainers, sprekers en visionairs. Voorbeelden van inhoudelijke onderdelen die de revue kunnen passeren zijn:

Het fundament van de digitale transitie en een sense of urgency:

Wat houdt de digitale transformatie in en wat zijn de succesfactoren? Begrijp de huidige maatschappelijke en technologische revolutie! Waarom moeten wij hier in mee?

Technologie specifieke workshops:

Wat speelt er nu echt in de wereld wat voor ons belangrijk is? We kunnen dit uitdiepen in thema’s als, Artificial intelligence, Big Data, Blockchain, Deep learning, Internet of things, Machine learning, Platform denken, Robotics, Sharing economy.

Business Proces Management:

Leer praktische invulling te geven aan verschillende uitdagingen in de transformatie. Denken vanuit het proces geeft een frisse kijk op hoe organisaties idealiter hun klant bedienen. Efficiënt, schaalbaar en fout-arm opereren!

Waardetoevoeging in het digitale tijdperk

Wat is toegevoegde waarde in de huidige tijdsgeest? Wat betekenen de ontwikkelingen voor ons?

IT Governance en Business development:

Wat is de impact van de digitale transformatie op de businessmodellen van organisaties? Ga aan de hand van wetenschappelijke modellen aan de slag met jullie businessmodel.

De interne IT revolutie:

Maak de vertaling naar klant en organisatie. Ga in verschillende sessies aan de slag met jullie eigen digitale roadmap.

Visieontwikkeling:

Weet de veranderingen te vertalen naar visie en strategie!

Dev Ops:

Hoe kan de samenwerking tussen development en operations leiden tot een snellere time to market?

Leiding geven aan de transitie:

Hoe bouw je een cultuur van continu verbeteren? Van het gewenste framework tot aan de concrete toepassing.

Veranderkunde:

Hoe presenteer je ‘change’, inspireer je, motiveer je en ga je om met weerstand? Neem regie in de verandering en weet jouw organisatie mee te nemen naar digitaal leiderschap!

Waardecreatie en verkopen:

Communicatie en omgang met de klant, optimaliseer je verkopen en biedt echte toegevoegde waarde.

Van strategie naar actie:

Weet de strategie om te zetten tot integrale 100-dagen trajecten & concrete acties. Werk aan jouw eigen actieplan.

Deelnemers kunnen na de workshops de digitale ontwikkelingen plaatsen en vertalen naar hun eigen organisatie.

Onze EXPERts:

Jeroen Aalbers

Jeroen Aalbers

HR-transformatie expert

ABDULMOHAIMEN AMEr

ABDULMOHAIMEN AMEr

Expert Artificial Intelligence & Machine Learning

Bram Duits

Bram Duits

Expert leiderschap & communicatie

Rutger Haagsma

Rutger Haagsma

Business proces manager & proces automatisering Expert

Sander Jansen

Sander Jansen

Innovatie & transformatie adviseur

Wiemer Kuik

Wiemer Kuik

Digital Transformation strateeg & Lector

Wim Kweekel

Wim Kweekel

Organisatieveranderaar & Leiderschapsgoeroe

Gert-Jan Mijnen

Gert-Jan Mijnen

Customer Experience Practitioner

Cor Molenaar

Cor Molenaar

Professor E-marketing and distance selling

Stefan van Oirschot

Stefan van Oirschot

Open source, community & Solution Specialist bij Red Hat

Jelte reitsma

Jelte reitsma

Blockchain Expert

Bas Vermeulen

Bas Vermeulen

Growth hacking specialist & ondernemer

Bob de wit

Bob de wit

Professor strategic leadership

Fiona van Maanen

Fiona van Maanen

Programmabegeleiding Digital Leadership op maat

Partners

Het delen van ervaring, opdoen van inspiratie, toetsing van de persoonlijke visie en krijgen van praktijkvoorbeelden.

Meer informatie over de gehele training? Bekijk de trainingspagina of de brochure! 

Wilt u een maatwerk pakket laten maken of heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier

5 + 12 =

Contactinformatie
Dorpsstraat 197
2421 AZ Nieuwkoop

T 0172 – 406 080
E fiona@digital-leadership.nl